Известие

Collapse
No announcement yet.

Първи впечатления без ФАП филтър

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение

    Искам на твойта кола да си затвориш принудително ЕГР-а и да пробваш да запалиш студен мотор,да видиш какво ще стане...............................
    Правено, нямах проблеми с паленето. При подаване на газ ми даваше грешка, но не дебитомер. Прочети в E-learn, хубаво е описано.

    До Бобо - я ме светни как проверява дебитомера чрез ЕГР-а? Като с теб имахме спор преди време и аз ти показах кога се включва ЕГР-а
    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
    156 1.8TS 16V (01.2001)
    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
    0879369082

    Comment


    • #77
      Добре, момчета... В крайна сметка каъв е извода за мен?
      Ако си затапя механично ЕГР клапана ще имам ли някакви последващи проблеми или не?
      AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
      Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

      Comment


      • #78
        Първоначално публикувано от Z:)m Покажи съобщение
        Добре, момчета... В крайна сметка каъв е извода за мен?
        Ако си затапя механично ЕГР клапана ще имам ли някакви последващи проблеми или не?
        Ще имаш проблеми. Трябва софтуерно да се спре.
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #79
          Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
          Ще имаш проблеми. Трябва софтуерно да се спре.
          Е тук сме на едно мнение. Ма не само да се спре, нали?
          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
          156 1.8TS 16V (01.2001)
          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
          0879369082

          Comment


          • #80
            Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
            Правено, нямах проблеми с паленето. При подаване на газ ми даваше грешка, но не дебитомер. Прочети в E-learn, хубаво е описано.

            До Бобо - я ме светни как проверява дебитомера чрез ЕГР-а? Като с теб имахме спор преди време и аз ти показах кога се включва ЕГР-а
            Кво си ми показал па ти бре пак си останал някаде

            ---------- Post added at 19:47 ---------- Previous post was at 19:47 ----------

            Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
            Ами само като погледнеш раздела и темата,трябва да стане ясно за кой Мжет говорим,аз лично моя ЕГР съм го следил какво прави,и ти също знаеш защо,заради лекото замисляне при рязко даване на газ.

            ---------- Post added at 15:32 ---------- Previous post was at 15:31 ----------



            Искам на твойта кола да си затвориш принудително ЕГР-а и да пробваш да запалиш студен мотор,да видиш какво ще стане...............................

            ---------- Post added at 15:35 ---------- Previous post was at 15:32 ----------



            Искаш да кажеш,че не си регулира въздуха на студен мотор чрез ЕГР-а ли ? Ако не е така,може да ни светнеш неуките........

            П.С.Точно ти трябва да помниш какво се случи с едно Браво Мжет,което палеше трудно и едвам работеше на празен ход,аз си спомням какво стана с колата................
            Така е Мурджев нищо не разбирам ти знаеш

            ---------- Post added at 19:47 ---------- Previous post was at 19:47 ----------

            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
            Ще имаш проблеми. Трябва софтуерно да се спре.
            Тук съм 100% съгласен
            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
            sigpic
            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

            Comment


            • #81
              Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
              Кво си ми показал па ти бре пак си останал някаде

              Или ти не си вдянал на колко градуса се включва ЕГР-а. Виж си писъмцата от едно време. Даже ми отговори "Па като знаеш що питаш?" Па и чаках да обясниш тия ЕГР-и как проверяват дебитомерите, че двамата специалисти така и не обясниха. Чакам с нетърпение
              Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
              156 1.8TS 16V (01.2001)
              147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
              0879369082

              Comment


              • #82
                Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                Кво си ми показал па ти бре пак си останал някаде

                ---------- Post added at 19:47 ---------- Previous post was at 19:47 ----------



                Така е Мурджев нищо не разбирам ти знаеш

                ---------- Post added at 19:47 ---------- Previous post was at 19:47 ----------



                Тук съм 100% съгласен
                Нещо такова да съм казал-ти сам се комплексираш,чакаме всички да обясниш,и не ми отговори на въпроса-не се ли регулира въздуха на студен мотор чрез ЕГР-а ?????

                ---------- Post added at 07:35 ---------- Previous post was at 07:33 ----------

                Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                Тука голям смях пада Само да ви кажа че всичките сте в "грешка" "мжет" както тука го пишете има поне 4 модела на логика за управление на ЕГР-а и диагностика на дебитомера Така че сте прави но всеки в определен частен случей

                ПС: Винаги този който пита трябва да уточнява за кой точно MJet става въпрос
                Пък тук,пъвро голям смях пада,после всички сме в грешка и накрая всички сме били прави
                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                Comment


                • #83
                  Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                  Нещо такова да съм казал-ти сам се комплексираш,чакаме всички да обясниш,и не ми отговори на въпроса-не се ли регулира въздуха на студен мотор чрез ЕГР-а ?????
                  Да се комплексирам - твърдо не! И то точно от ... Аз каквото имам да казвам го казах. Вие казахте, че не е така. И аз чакам да ми обясните защо не е. А и създателте на Алфа се оказаха по-малко знаещи и грешащи, щом и E-Learn е грешен (според Oem)
                  Мда, на колко градуса се включва ЕГР-а?
                  Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                  156 1.8TS 16V (01.2001)
                  147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                  0879369082

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                    Да се комплексирам - твърдо не! И то точно от ... Аз каквото имам да казвам го казах. Вие казахте, че не е така. И аз чакам да ми обясните защо не е. А и създателте на Алфа се оказаха по-малко знаещи и грешащи, щом и E-Learn е грешен (според Oem)
                    Мда, на колко градуса се включва ЕГР-а?
                    Аз не знам. Не му разбирам. Чети си там elearn и си мечтай Само ще ти кажа, че това което четеш там е на обща тематика. Един и същ мотор може да има много софтуерни версии през месеците и годините на производство. Дай ми точен номер на моторната електроника и точен софтуерен номер и ще ти кажа при каква температура отваря ЕГР и дали изобщо има такова ограничение по температура.

                    Не случайно ти казах, че има грешки, защото лично съм се ровил в кола и в елърн и съм намирал несъответствия да речем в ел. схемите и инсталацията на колата. Оказва се, че колата има 2 вида инсталация но в елърн има само едната.

                    Относно диагностиката на дебитомера. В ЕКУ-то има карта която казва следното: При тези обороти и гориво въздуха измерен от МАФ-а не трябва да надвишава еди колко си mg/hub. И друга карта за ЕГР която казва при тези обороти и гориво трябва да имаме еди си колко въздух. И сега внимавай. В някои модели и софтуерни версии има допуск на разлики в +/- по картата на ЕГР. Няколко карти след ЕГР-а които казват при еди си какви обороти и гориво може да има + еди си колко въздух или - еди си колко (не повече демек). Има още фактори и алгоритми за МАФ-а но дай да видим точно за коя версия говорим, защото при EDC16C8 което е при теб и EDC16C39 при 159/Brera да речем е съвсем друго и ти тези неща няма как да ги знаеш защото в elearn не ги пише.
                    Last edited by oem; d.m.y г., 09:24.
                    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                    Comment


                    • #85
                      Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                      Аз не знам. Не му разбирам. Чети си там elearn и си мечтай Само ще ти кажа, че това което четеш там е на обща тематика. Един и същ мотор може да има много софтуерни версии през месеците и годините на производство. Дай ми точен номер на моторната електроника и точен софтуерен номер и ще ти кажа при каква температура отваря ЕГР и дали изобщо има такова ограничение по температура.

                      Не случайно ти казах, че има грешки, защото лично съм се ровил в кола и в елърн и съм намирал несъответствия да речем в ел. схемите и инсталацията на колата. Оказва се, че колата има 2 вида инсталация но в елърн има само едната.

                      Относно диагностиката на дебитомера. В ЕКУ-то има карта която казва следното: При тези обороти и гориво въздуха измерен от МАФ-а не трябва да надвишава еди колко си mg/hub. И друга карта за ЕГР която казва при тези обороти и гориво трябва да имаме еди си колко въздух. И сега внимавай. В някои модели и софтуерни версии има допуск на разлики в +/- по картата на ЕГР. Няколко карти след ЕГР-а които казват при еди си какви обороти и гориво може да има + еди си колко въздух или - еди си колко (не повече демек). Има още фактори и алгоритми за МАФ-а но дай да видим точно за коя версия говорим, защото при EDC16C8 което е при теб и EDC16C39 при 159/Brera да речем е съвсем друго и ти тези неща няма как да ги знаеш защото в elearn не ги пише.
                      Тука +, там минус, карти, грешки в E-Learn
                      Ето я истината:
                      OPERATION
                      The fuel injection control unit, with coolant temperature > 20° C and engine speed of between 800 and 3000 rpm, drives the E.G.R. solenoid with a square-wave signal.
                      The change in this signal allows the EGR coil to move a plunger and thus adjust the flow of burnt gases from the exhaust manifold to the intake manifold; two results are thus obtained:
                      • less air is introduced;
                      • combustion temperature is reduced (due to the presence of inert gases) to reduce NOx (nitrogen oxide) production.

                      The engine control unit is kept constantly informed of recirculated gas quantity by information from the flow meter. If the intake of a certain amount of air (Qam) rpm is required at a certain rpm and the amount sent by the flow meter (Qar) is less, the difference (Qgr) is the recirculated gas quantity.
                      Qam - Qar = Qgr
                      Qam - Theoretical air quantity in memory
                      Qar - True air quantity
                      Qgr - Recirculated gas quantity
                      The atmospheric pressure signal is used when controllling the EGR valve to recognize when the car is driving at altitude and so reduce the quantity of recirculated gas and prevent the engine from producing fumes.
                      Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                      156 1.8TS 16V (01.2001)
                      147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                      0879369082

                      Comment


                      • #86
                        Хайде сега слез в твоята кола. Днес температурата е под 20 градуса запали я студена и виж, че ЕГР-си отваря та се пука от смях на това което си постнал

                        Казах ти. Това е за обща култура Гарантирам, че нито е точно над 20 градуса, и нито е точно между 800 и 3000 об. Има и режими в които не работи и в тези обороти дори, че даже и в никои.

                        Четеш детска енциклопедия
                        Last edited by oem; d.m.y г., 11:05.
                        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                        Comment


                        • #87
                          Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                          Хайде сега слез в твоята кола. Днес температурата е под 20 градуса запали я студена и виж, че ЕГР-си отваря та се пука от смях на това което си постнал

                          Казах ти. Това е за обща култура Гарантирам, че нито е точно над 20 градуса, и нито е точно между 800 и 3000 об. Има и режими в които не работи и в тези обороти дори, че даже и в никои.

                          Четеш детска енциклопедия
                          Докато не вдигне 20 градуса не се отваря! Проверено с ФЕС. Кога работи и кога не - при рязко подаване на газ също се изключва, както се изключва и компресора на климатика от ЕКУ-то
                          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                          156 1.8TS 16V (01.2001)
                          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                          0879369082

                          Comment


                          • #88
                            Различни версии... може да има някоя такава. Аз съм виждал 150 к.с. жтдм дето си отваря и при -10. За това ти споменах по-горе. Не става само с elearn. Не съм сигурен за това дето казваш. За това най-сигурно е като се види софтуера.
                            Last edited by oem; d.m.y г., 12:46.
                            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                            Comment


                            • #89
                              И понеже тук доста се засегна EGR клапана, и аз имам проблем с и питане за него. Наскоро при почистването на EGR клапана (нали знаете, от нашите горива какво става) се разбра, че клапана е повреден - електрониката е ок, но механично не затваря добре. В следствие, колата има и лек турбо лаг. Това не е болка за умиране. Последните няколко дена обаче много странно взе да пали. Като запаля, две-три секунди работи като часовник. После изведнъж двигателя започва да тресе и да работи адски неравномерно, оборотите играят и колата загасва, освен ако веднага не подам газ да я задържа над 1100-1200 оборота. При повторно палене пак работи малко неравномерно, но не гасне. Друг интересен симптом е че като направи около 80 градуса, за празни обороти (на сфетофар примерно) двигателя пак тресе и работи неравномерно. Като загрее на 90 градуса (или под 80), това явление го няма.

                              Въпроса ми е - някой сблъсквал ли се е с такова нещо? И може ли наистина всичко това да е в резултат на недобре затварящ EGR клапан. За да се отстранят някои догадки, не съм сменял нафтата скоро (от 3 седмици не съм сипвал нова, а това го прави по-отскоро), на средата на резервоара съм, така че не е и от боклуците на дъното. Минах и диагностика - всичко е наред, никакви грешки, дори ФАП филтъра не е задръстен и не трябва регенерация. Моля споделете мнения?

                              И ако някой колега от Варна може да "услужи" с работещ EGR клапан за да се пробва как работи с него и да я закача на диагностика, ще съм му адски признателен. Или пък ако и ви се намира стар такъв (за 2.4 двигателя от 2006-та), дори с изгоряла електронна част (моята е здрава, може да се сглоби от двата един), но с плътно затваряща механична част, също би свършил работа за теста, а защо не и за закупуване в последствие, ако всичко е наред.
                              Alfa 159 2.4 JTDm

                              Comment


                              • #90
                                Мойта го има същото,но само от 60 до 70 гр.после и преди това го няма,но никога не е гаснала.Не ми се вярва от плътно незатваряща ЕГР да прави така,по скоро неможе да го отвори,ако не е хубаво почистен,изгасва защото е малко въздуха.Другия вариант,който обаче можеби е причина за неравномерната работа при по-висока температура,погледнете корекциите на дюзите при температурата която се оплакваш
                                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                                Comment

                                Working...
                                X